zaterdag 23 juli 2011

En nu weer terug uit Noorwegen!!

Gelijk de volgende dag na thuiskomst uit Bosnie zijn Jan en ik in Amsterdam  voor 8 dagen op een cruiseboot gestapt naar Noorwegen. Het verschil met de week ervoor kon bijna niet groter!!
De eerste dag de hele dag alleen maar wind en water en natuurlijk de andere passagiers. Maar vooral ook heerlijk met zijn tweetjes!! Heel optimistisch had ik mijn schrift met aantekeningen van de Mars Mira en ook de foto's had ik meegenomen. Had bedacht dat ik de eerste dag wel aan het verslag over de Vredesloop zou kunnen beginnen.
Niets was minder waar. Deze twee werelden stonden zover van elkaar af dat het zich niet liet vermengen. Heb mij daar dan ook snel aan overgegeven en genoten van alles wat deze week voor ons in petto had.
Wat hebben we genoten, van elkaar en van al de uitzichten die zomaar langs kwamen. Wat is Noorwegen toch een wonderschoon land en zoooo mooi, ruig, puur!! En wat een uitzicht op de fjorden zo vanaf het water!!! Nu, weer thuis,  komen langzaam maar zeker ook alle herinneringen van de week in Bosnie weer boven. Het verslag komt langzaam maar zeker opborrelen maar moet nu nog vorm krijgen.
Wel staan de foto's van zowel de Mars Mira als van onze prachtige week op de boot op mijn site onder het hoofdstuk foto's. Misschien zeggen de beelden ook wel meer dan woorden, al hoewel we niet van alles beelden hebben gemaakt. In Bosnie niet omdat het soms niet goed voelde om het fototoestel te pakken en in Noorwegen niet omdat we zo onder de indruk waren van het natuurschoon dat we vergaten foto's te maken. Bijvoorbeeld toen we uit Bergen weg voeren en we een hele school walvissen zagen zwemmen, dat zijn van die unieke momenten waarvan we zo onder de indruk waren dat foto's nemen niet in ons op kwam.
Geniet met ons mee met de foto's die we wel hebben gemaakt!!