dinsdag 5 juli 2011

Mars Mira (Vredesloop)

Het is bijna zo ver!  Morgenochtend zeer, zeer vroeg brengt Jan mij naar Schiphol. Om 5.00uur (pfffff) afgesproken bij de incheckbalie (ojee met wie vliegen we ook al weer??!!) Nu zit mijn hoofd nog helemaal vol.  Als ik morgen in het vliegtuig stap zal mijn hoofd langzaam maar zeker zich nog maar op een ding richten. Het ZIJN in Bosnie. Dit keer niet om te behandelen, maar om mee te lopen met de Mars Mira, vredesloop. Vorig jaar liepen wij als team van Reiki Wereld Wijd voor het eerst mee. Ons verslag van vorig jaar kan je lezen op de site van RWW http://www.reikiwereldwijd.nl/ .
Ook dit jaar loop ik (eigenlijk wij, we zijn met een team van 7 lopers van RWW) dus weer mee. Ik kijk er naar uit en ik zie er tegen op! Vorig jaar wisten we niet waar we aan begonnen, nu wel. Ik kijk uit naar die vele ontmoetingen, de vele gesprekken, vaak met handen en voeten, de vele vele bijzondere verhalen. Ik kijk uit naar de de warmte, de gastvrijheid, de knuffels de............ er is veel waar ik naar uit kijk wat eigenlijk niet in woorden te vatten is. Tja en waar zie ik tegen op??!! Het lopen door de prachtige natuur en dan  veel massagraven tegen komen, vele stukken met waarschuwingslint met "pas op mijnen" De voelbare pijn en verdriet om alles wat zich daar heeft afgespeelt. Eigenlijk gewoon het geconfronteerd worden met wat mensen elkaar aan kunnen doen. Ik vind het zo bizar!!!  Lopen voor vrede, ik doe het echt met heel mijn hart!!! We lopen met naar schatting tussen de 8000 en 9000 mensen en is daarmee ook de grootste vredesloop van Europa. Vrede, liefde, licht..............ik wens het voor iedereen!!!!!!