vrijdag 30 augustus 2013


Een nieuwe start,  een nieuw begin...............

Zo langzamerhand gaat alles weer gewoon van start.
Start, wat voor start?
Een nieuw begin…………….dan heb je wel eerst weer wat afgesloten.
Wat was er veel, intens.
Afscheid nemen van mijn moeder, afscheid nemen van iemands kind zijn, ineens ben je de oudste generatie. Het is een vreemd gevoel, niet te omschrijven vreemd maar ook goed.

En steeds weer als ik afscheid neem van iets of iemand ontstaat er ruimte.
En steeds komt er dan als vanzelf een nieuwe start.

Reiki                                                                                                                                                                                 Een nieuwe start, na bijna 13 jaar Reikimaster te zijn voelde ik mij voor het eerst rijp om iemand te begeleiden naar het Reiki masterschap. De intensiteit van het mogen doorgeven van Reiki in de vorm van behandelingen en Reiki 1 en Reiki 2 inwijdingen, maken mij al  jaren zooo blij en dankbaar en nu een nieuwe fase, een nieuwe start voor mij en voor haar. Samen gaan we dit proces aan, zo mooi dat we zo’n periode samen mogen beleven, samen groeien……………………super!!!

Handlijnkunde                                                                                                                                                    Een nieuwe start, soms mag ik handen lezen van iemand die voelt dat hij of zij toe is aan een nieuwe start, de vraag is dan vaak “hoe, waar, wanneer en welke start?” Zo mooi om dan te kunnen antwoorden door het verhaal te vertellen wat in de handen staat. Je handen, de spiegels van je ziel, werkelijk, ze vertellen jou verhaal, zij geven jou het antwoord, ook zoooo mooi.

Een nieuwe start, altijd mogelijk, iedere keer opnieuw! Vol verwondering , bewondering en vertrouwen,  geloven in het goede. Wetende dat ik niet de wijsheid heb om voor andere te bepalen wat het goede is maar wel proberen de wereld een stukje lichter te maken door vanuit liefde, respect, humor  en vertrouwen te leven, te denken, te voelen, te dromen en te handelen.

Een nieuw seizoen, ik heb er zo'n zin in!!

Edith Rinckes
www.edith.rinckes.nl                                                                                                                                                                       

 

.